Uppställning, rättning höger.....
Så var det då tid för att tillverka uppställningspåret som ska ligga dold under Huvudstationen. Det blev 8st spår till slut som är tänkta att skötas automatiskt av en PLC. Hur denna ska programeras mm har jag inte funderat så mycket på än, men tills vidare så får den styras manuellt. Tanken är att hela skivan med uppställningspåren ska kunnas ta bort för sevice, men frågan är hur smidigt det kommer gå sen när allt är klart. jaja...tanken var väl god iaf. Efter att denna del av banan var helt klar så böjade jag lägga dubbelspåret ordentligt upp mot huvudstationen. Använder ju mig av Märklins gamla plåträls som har en plåtbanvall. För att dämpa ljudet mm. använder jag mig av Biltemas gummikork, som jag skär i bitar och placerar under skarvarna. närmare bild av detta kommer.
...undra om man kan åka fast för koppleri nu efter denna bild.... hehe...
Här syns även hur jag skarvar mellan plywoodskivorna, skarvarna limmas även.
Slingan som leder tillbaks till dubbelspåret. Här mäts det in var upphängningar mm ska sitta. Är man ensammen är bockar, tvingar och träbitar goda medhjälpare.
Så var uppställningspåret på plats.
...undra om man kan åka fast för koppleri nu efter denna bild.... hehe...
Här syns även hur jag skarvar mellan plywoodskivorna, skarvarna limmas även.
Slingan som leder tillbaks till dubbelspåret. Här mäts det in var upphängningar mm ska sitta. Är man ensammen är bockar, tvingar och träbitar goda medhjälpare.
Så var uppställningspåret på plats.
Kommentarer
Trackback