Sköna maj välkommen....
Så var det maj månad, men vårvärmen har inte infunnit sig ännu här. Men det gynnar ju bara bygget av banan som tur är. Nu var huvudstationen klar rent rälsmässigt. Än är dock det elektriska bara provisoriskt inkopplat som syns på bilden nedan. Detta eftersom jag först vill testköra och se så layout mm stämmer för mig. Visar även bild på gummikorken som jag lägger under varje rälsskarv för att dels dämpa ljudet, men även få rälsen i rätt nivå på stationsområdet när jag ska fylla mellanrummet mellan rälsen. Så har jag även börjat lägga räls för enkelspåret på banan, den tar sig över stationsområdet via 2st bågbroar. Har även ritat upp i Raily 3.0 så långt som jag kommit än så länge. Detta var allt för denna gången, nu vitar fortsatt banläggning av enkelspåret i första hand. Hur sträckningen kommer bli är inte bestämt ännu, kanske måste jag gå genom en vägg en sväng för att få ner nivän i rätt höjd. Men det blir ett senare inlägg. Bara att hoppas inte man stäter på samma problem som banverket gjort i Hallandsåsen. Men ett problem som jag redan står inför ar att få tag på skruv att skruva fast rälsen med. Försökt med järnhandeln men utan att lyckas. Hjälp i frågan mottages tacksamt. storleken är 2,0X15
Huvudstationen men alla sina spår.
Gummikork köpt på Biltema 3mm tjock på stationsområdet, 2mm på övriga ställen.
Förbindelsen mellan uppställningspåren och stationen.
Det dolda uppställningsområdet under huvudstationen.
Huvudstationen men alla sina spår.
Gummikork köpt på Biltema 3mm tjock på stationsområdet, 2mm på övriga ställen.
Förbindelsen mellan uppställningspåren och stationen.
Det dolda uppställningsområdet under huvudstationen.
Kommentarer
Trackback